domingo, 13 de noviembre de 2011

Repetir curs

Repetir curs és un fet que, depèn com es plantegi, pot ser interpretat com un fracàs o com una nova oportunitat i, en funció de l’opció triada, l’alumne estarà més o menys motivat a l’hora d’encarar el curs següent.
Ara bé, com se li pot fer entendre a un infant que ha repetit 6 vegades primer de primària que cada nou any ha estat una nova oportunitat per aprendre’n més? De cap manera. I quina motivació pot tenir? Cap. I és normal. Aquest nen porta sis anys fent el mateix i veient com, mentre els seus companys marxen, ell es torna a quedar. Està avorrit i ha perdut tot l’interès que un dia va tenir. Però sembla que això ningú ho entén.
El problema, doncs, és que és jutjat com un mandrós i com un maleducat, de manera que, segons molts dels mestres que ha tingut, mereix repetir. Cap professor s’ha parat a pensar que han estat ells mateixos els que l’han destinat al fracàs escolar, ja que entre uns i altres li han fet creure que l’escola no és el seu lloc. I així ho expressa ell: Profe, yo no sé que hago aquí.
A més, què passa en l’aspecte de les relacions personals? És un altre element que indueix a la desmotivació, ja que aquest alumne no només està fart de llegir i escriure mama i papa, sinó que a més no té amb qui relacionar-se. Bé, té 30 companys però cap d’ells està, evidentment, al mateix nivell de maduresa que ell.
Així, què havia de dir jo el dia que m’ho van explicar? L’única cosa que em va passar pel cap és: doncs si després de repetir una vegada encara no sap llegir i escriure, ja n’aprendrà el curs següent. Però no. Vaig deixar passar aquest primer pensament i, de la manera més educada i correcte possible, vaig explicar els arguments que anteriorment he exposat. A continuació, la mestra va respondre: Bueno, este año seguramente pasará.

No hay comentarios:

Publicar un comentario